لحظه فراق
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

لحظه فراق

منتدى فراق الصعب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
جوجل
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
جوجل1

ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ملكه القلوب

ملكه القلوب

ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  Empty
مُساهمةموضوع: ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة    ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  Emptyالإثنين ديسمبر 19, 2011 11:19 pm

انا جربت الطريقة دي عشان البطاطس تطلع مقرمشة دي مش بتبقي شاربة زيت جميلة جربوها وردوا عليا

والطريقة هي
نقطع اليطاطس اصابع ويكون الزيت حامي ونضع البطاطس في الزيت المغلي لمدةحوالي خمس دقائق ثم نطفئ النار ونتركها مدة لا تقل عن نصف ساعة ممكن اكتر انا ساعات لما بيبقي عندي عزومة بحضرها من بليل وبعدين ساعة الاكل ولعي النار تاني وسيبيها لما تتحمر هاتلاقيها طردت كل الزيت الي جواها وطفت علي وش الزيت وبعدين طلعيها ورشي ملح وفلفل وبالهنا وعلي فكرة مش بنفع الا في البطاطس الصوابع يعني الشيبسي الرقيقة لا مش بتنجح وياريت تجربوها ولو في كمية قليلة وتردوا عليا وتقولولي رايكم
همسه امل

همسه امل

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة    ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  Emptyالثلاثاء ديسمبر 27, 2011 6:49 pm

ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  9219ff9ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  Wink
ملكه القلوب

ملكه القلوب

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة    ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  Emptyالخميس يناير 26, 2012 11:03 pm

ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة  65_700x2147483647

ازاي تعمل بطاطس محمرة وتطلع مقرمشة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  الذ , بطاطس
» بطاطس بالموتزريلا والكاتشب[/
» أحلى بطاطس محشيه
» كيف تعمل السيارة ... (مهم للجميع)
» ازاى تعمل برشام